راهنمای خرید

راهنمای خرید صفحه کلید یا کیبورد

اگر قصد خرید صفحه کلید و کیبورد را دارید به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. بسیاری از افراد بیشتر زمان خود را از کامپیوتر استفاده می کنند، صفحه کلید بیشترین وسیله ای می باشد که با آن ارتباط دارند.

اگر‌شما هم‌جزو آن دسته از افرادی می‌باشید که از‌کیبورد زیاد استفاده می کنید، و یا به تازگی این وسیله با مشکل مواجه شده است و قصد خرید دارید در ادامه این مقاله به راهنمایی خرید این دستگاه خواهیم پرداخت.

خرید کیبورد با کیفیت

مدل های کیبورد و صفحه کلید در بازار بسیار زیاد می باشد. هرکدام از این این دستگاه ها بر روی یک ویژگی خاصی تمرکز دارند.  مواردی که در خرید این دستگاه باید دقت کنید:

۱- در ابتدا خرید صفحه کلید یا کیبورد باید به دکمه های صفحه کلید و کیبورد توجه کنید. تست کردن این دکمه ها الزامی می باشد. این دستگاه دارای سوئیچ های متفاوت و تنظیمات مختلف می باشند. با تست دکمه این دستگاه متوجه میشوید که دکمه های آن نرم است و یا خیلی سفت می باشد. بنا به سلیقه و راحتی خود می توانید بین این مدل ها انتخاب کنید.

علاوه بر این به سوئیچ های استفاده شده در دکمه های صفحه کلید حتما دقت کنید. بیشتر این دستگاه ها دارای سوئیچ های ممبران یا مکانیکی هستند. این سوئیچ سبب تفاوت بسیار زیادی در میزان صدا، راحتی، حساسیت دکمه ها می شود.

۲-  طراحی و شکل این دستگاه نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. از نظر طراحی این دستگاه را می توان به ۳ دسته استاندارد، گیمینگ و ارگونومیک تقسیم بندی کرد.  کیبوردهای Logitech K120 و بیاند BK-2350 که استاندارد نیز هستند در بین افراد طرفداران زیادی دارند. دکمه های مالتی مدیا نیز جزو آپشن های آن نیز می‌باشد.

کیبورد های ارگونومیک مانند کیبوردهای Logitech K740 و بیاند  FCR-6910 یک طراحی خاص دارند و سبب می شود شما حین تایپ کردن فشار کمتری به دکمه ها وارد کنید، به طبع آن در زمان استفاده طولانی خستگی کمتری را نیز ایجاد می‌کند. مدل ارگونومیک نسبت به مدل استاندارد قیمت بالاتری نیز دارند. اگر کار شما به گونه‌ای می‌باشد که مدت زمان طولانی تایپ می‌کنید بهتر است از این نوع مدل استفاده‌کنید.

خرید صفحه کلید یا کیبورد

کیبورد

انتخاب بین نوع سیم دار و یا وایرلس

می توان گفت هر کدام از نوع کابلی و یا بی سیم بودن کیبورد مزیت و معایب مخصوص به خود را دارد. دستگاهی که بی سیم است دیگر سیم ندارد که باعث دست و پا گیری شود، اما از جهات دیگر قیمت بالای آن و سرعت ارتباط پایین را می توان یکی از عیب های آن دانست. خود دستگاه های بی سیم در دو نوع موجود می باشند، یک نوع آن بلوتوثی می باشد و نوع دیگر با دانگل به کامپیوتر اتصال پیدا می کند.

دستگاه بلوتوثی می تواند به موبایل شما نیز وصل گردد که این خود یک مزیت عالی می باشد، و چون دانگل نیز وجود ندارد دیگر نگران‌ گم کردن آن نیز نخواهید بود. اما باید در نظر داشت که این دستگاه های بلوتوثی قیمت بالاتری نسبت به وایرلس عادی دارند. اگر قیمت برای شما مهم نیست این نوع دستگاه می تواند انتخاب خوب و هوشمندانه ای برای خرید باشد.

اکثر کیبورد ها مانند Logitech K360 و  کیبورد بیاند FCR-6185 به منظور افزایش سرعت در کارها، دکمه های میانبری را دارند. وظایف این دکمه های میانبر باز کردن برخی از نرم افزارهای موجود بر روی سیستم، کم و زیاد کردن برخی از تنظیمات و… می باشد. در کل وظیفه این دکمه های میانبر سرعت بخشیدن به کارها می باشد.

بعضی از آنها مثل Logitech CRAFT دارای یک سری کنترل‌کننده خاص هستند، که به صورت پیش فرض قرار دارند . با کمک آن میتوانید در Adobe تنظیمات سریع را انجام دهید.

هر کیبورد قابلیت هایی دارد که بسته به آن قابلیت ها قیمت نیز تغییر پیدا می کند. هرچقدر این قابلیت ها بیشتر باشد قیمت نیز بیشتر می شود. شما با انتخاب دستگاهی که قابلیت های مورد نیاز شما را دارد، می توانید هزینه کمتری را متقبل شوید.

خرید صفحه کلید یا کیبورد

کیبورد

سخن پایانی

در مطالب بالا سعی شد تا حدودی شما را با ویژگی های کیبورد ها به طور کلی آشنا سازیم. باید در نظر داشته باشید که کیبوردها وسیله ای هستند که بیشترین تماس را با دست های شما دارند. پس در انتخاب و خرید صفحه کلید یا کیبورد نهایت دقت خود را به کار ببرید تا مدلی راحت تهیه‌کنید. بر حسب مشخص کردن نیاز هایی که از کیبورد دارید می توانید به یک نتیجه گیری کلی در خرید آن برسید و با قیمتی مناسب دستگاهی که پاسخگو نیاز های شما است را تهیه کنید. مهم ترین ویژگی که یک کیبورد باید داشته باشد این است که در استفاده دراز مدت از آن نباید دست ها و انگشت های شما خسته شود. این یک ویژگی‌مهم در انتخاب شما باشد باشد. برای اطلاع از آخرین اخبار مربوطه صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *