راهنمای خرید

راهنمای خرید هارد

راهنمای خرید هارد

خرید هارد در دنیای سیستم های کامپیوتری حافظه یک مقوله بسیار با اهمیت می باشد. در هنگام خرید هارد باید دو موضوع را مد نظر قرار دهید. یکی اینکه چه میزان حافظه نیاز دارید و دیگری اینکه چه میزان بودجه را در نظر گرفته اید. این دو موضوع در انتخاب هارد بسیار با اهمیت می باشند. برند های مختلف برای هارد های خود قیمت های متفاوتی را در نظر می گیرند. ظرفیت ذخیره سازی از ویژگی هایی است که بسیار مورد توجه می باشد. در خرید هارد باید میزان ظرفیت مورد نیاز خود را شناسایی کرده و بعد اقدام به خرید کنید. یکی از مواردی که باید در هنگام خرید به آن دقت شود سیستم مورد استفاده است.

در سیستم های مختلف می توان تعداد هارد مشخصی را مورد استفاده قرار داد. در لب تاپ ها می توان تنها از یک هارد داخلی استفاده کرد که بهتر است ظرفیت بالاتری را برای این دستگاه انتخاب کرد. تعویض هارد در لب تاپ ها کاری تخصصی می باشد که شما علاوه بر هزینه هارد باید مبلغی را نیز برای تعویض در نظر بگیرید. در سیستم های خانگی و کامپیوتر ها می توان با توجه به توان سیستم تعداد هارد مشخصی را استفاده کرد. با استفاده از این قابلیت کامپیوتر ها می توان به راحتی از تعداد هارد بیشتری استفاده کرد. با این قابلیت شما می توانید در خرید هارد انعطاف بیشتری را به خرج دهید. در خرید هارد باید به موارد متعددی توجه کرد. در ادامه نکات مهمی را برای شما در مورد این هارد ها شرح خواهیم‌داد تا انتخابی دقیق را داشته‌باشید.

خرید هارد های پر سرعت SSD

  1. ظرفیت هارد

امروزه هارد های موجود در ظرفیت های متنوعی از 500 گیگ، 1ترا، 2ترا و بالاتر در بازار موجود می باشند. شاید این حجم ها بسیار زیاد به نظر برسد اما اگر به صورت مداوم از هارد خود در انتقال اطلاعات استفاده کنید در مدت زمان کوتاهی نیازمند فضای بیشتری خواهید بود. برای راهنمای خرید هارد باید گفت در هنگام خرید هارد همیشه باید نگاه شما به آینده باشد. شاید در حال حاضر ظرفیت بیشتر را نیاز نداشته باشید اما باید دقت کنید که با گذشت زمان داده های شما بسیار بیشتر خواهد شد. بهتر است که در خرید هارد گزینه ای را انتخاب کنید که ظرفیت بالاتری را از نیاز امروزتان داشته باشد.

  1. هارد با چه ظرفیتی ارزش خرید را دارد

در خرید حافظه ها قیمت گذاری به شکل های مختلفی انجام می شود اما به صورت کلی می توان عنوان کرد که برای هر گیگ حافظه در هارد با ظرفیت بالا شما مبلغ کمتری را پرداخت می کنید. برای مثال می توان اینگونه عنوان کرد که در یک حافظه 500 گیگی بابت هر گیگ، 2 هزار تومان پرداخت می کنید در صورتی که در یک حافظه 4 ترا برای هر گیگ 900 تومان باید پرداخت کنید. با توجه به این نوع از قیمت گذاری می توان با توجه به نیاز خود ظرفیت های مختلفی را خریداری کرد.

  1. سرعت انتقال

در خرید هارد همه چیز در ظرفیت خلاصه نمی‌شود و باید به سرعت انتقال اطلاعات توسط هارد توجه ویژه‌ای‌شود. برای تشخیص سرعت هارد باید دو عامل یعنی نوع درگاه و فناوری ساخت را مد نظر قرار دهید.

قابلیت جابجایی در هارد ها

تکنولوژی ذخیره سازی

در حافظه های ذخیره سازی می توان دو نوع هارد را با نام های SSD و HDD مشاهده نمود. این دو نام بیانگر فناوری بکار برده شده در هریک از حافظه ها می باشد. اگر به صورت مختصر و کوتاه بخواهیم هر یک از این حافظه ها را بیان کنیم باید بدانید که SSD به حافظه های پر سرعتی گفته می شود که هیچ اجزای مکانیکی را در ساختار آن ها بکار نرفته است. با توجه به ساختار این هارد در جابجایی دچار آسیب و خرابی های موجود در HDD نمی شوند.

می توان تنها نکته منفی در این حافظه ها را قیمت بالای آن ها عنوان کرد. با توجه به قیمت بالای این هارد ها مجبور به استفاده از ظرفیت های پایین این حافظه هستیم. در سوی دیگر شاهد HDD ها هستیم. این حافظه ها سرعت کمتری نسبت به SSD ها دارند و در عوض ظرفیت بالاتری را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. در حافظه HDD سرعت را با RPM نشان می دهند. این هارد ها پردازش اطلاعات را از طریق اجزای مکانیکی انجام می دهند.

درگاه های موجود

از دیگر راهنمای خرید هارد می توان به درگاه های موجود اشاره داشت. فناوری ذخیره سازی در حافظه ها از جهات مختلف پیشرفت کرده و پرسرعت می شود. پشتیبانی از درگاه های جدید و پرسرعت برای ایجاد ارتباط، بسیار مهم و حیاتی می باشد. اکثر هارد های اکسترنال برای انتقال اطلاعات از درگاه های USB برای برقراری و انتقال اطلاعات استفاده می کنند. در این فناوری ها برای نشان دادن سرعت، از اعدادی در جلوی اسم درگاه استفاده می کنند.

درگاه های USB 2.0 تقریبا قدیمی شده و سرعت بالایی را از خود نشان نمی دهند. در مقابل درگاه های USB 3.0 و USB 3.1 از سرعت بالاتری برخوردار بوده و می توانند تا 10 مگ بر ثانیه را به راحتی منتقل کنند. در برخی از هارد ها شاهد پشتیبانی از تاندربولت هستیم که سرعت را تا 40 مگ بر ثانیه افزایش می دهد. در خرید هارد به نکات بیشتری نیز باید توجه شود اما موارد نام برده شده مهم ترین آن ها می باشد. در خرید هارد به گارانتی های معتبر توجه ویژه ای داشته باشید.

 

وجود هارد در لب تاپ ها

برای اطلاع از آخرین اخبار مربوطه می توانید صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *