راهنمای خرید

راهنمای خرید وبکم

راهنمای خرید وبکم

درست است که بسیاری از لپتاپ‌های امروزی دارای دوربین وبکم هستند. اما دلایل زیادی برای تهیه بک وبکم خارجی برای لپتاپ وجود دارد. استفاده از وب کمی برتر از دوربینی که در بالای صفحه نمایش لپتاپ شما تعبیه شده‌است می‌تواند در کیفیت تماس‌های تصویری کاری، وبینارهای آموزشی و پادکست‌های ویدئویی تأثیر زیادی بگذارد. اما مهمترین قدم یافتن وبکمی است که مناسب شما باشد؛ این موضوع را به خاطر داشته باشید که همیشه بهترین گزینه، مناسب‌ترین گزینه نیست. در این راهنمای خرید وبکم می‌خواهیم تا با ویژگی وب کم‌ها آشنا شویم.

 

راهنمای خرید وبکم

فریم ریت

فریم ریت بدین معناست که وب کم شما در هر ثانیه چند عکس می‌گیرد و در ویدئو قرار می‌دهد. یک وب کم خوب باید حداقل فریم ریت 30 فریم در ثانیه (fps) را داشته باشد. برخی از وب‌کم‌ها فریم ریت 60 فریم در ثانیه را نیز ساپورت می‌کنند که تصاویر روان‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هرچه فریم ریت وبکم شما بیشتر باشد حرکات تصویر شما روان‌تر خواهد بود و افراد دیگر راحت‌تر می‌توانند تا تصویر شما را دنبال کنند.

راهنمای خرید وبکم

وضوح تصویر وبکم

امروزه بسیاری از وب‌ کم‌ ها از وضوح تصویر 720p و 1080p برخوردار هستند. در برخی موارد حتی می‌توانید وب کم با رزولوشن 4K  تهیه کنید، اما قیمت‌ این وب‌کم‌ها بسیار بالاست. همچنین برای مشاهده تصاویر با کیفیت بالا باید از مانیتورهای با رزولوشن بالا نیز استفاده کنید. این مورد برای تصاویر HD و Full-HD مشکل ساز نیست. اما برای مشاهده تصاویر 4K باید از مانیتورهایی که این رزولوشن را ساپورت می‌کنند استفاده کنید که هزینه بالایی دارند و خیلی رایج نیستند.

اکثر وب‌کم‌ ها امروزه قابلیت گرفتن عکس را نیز دارند و کیفیت این قابلیت عموماً توسط اندازه سنسور که در واحد مگاپیکسل است تعیین می‌شود. اما در وب کم‌ها موارد دیگری نیز وجود دارند که بر کیفیت تصاویری که با آن ثبت می‌کنید تأثیر می‌گذارند.

رزولوشن تصویر وبکم‌ها با عناوینی مانند HD و Full-HD و دیگر نام‌ها عنوان می‌شود و اگر می‌خواهید تا معنای هریک را بدانید توصیه می‌کنیم تا مطلب تفاوت HD و Full HD را مطالعه کنید.

فوکوس خودکار

 فوکوس خودکار به صورت خودکار فاصله لنز‌های درون دوربین را به نحوی تغییر می‌دهند تا فاصله کنونی آن‌ها روی سوژه متحرک تنظیم شود. و تصویری با جزئیات بالا در اختیار شما قرار دهد. این یک ویژگی خیلی مهم است، اما دوربین برای فوکوس کردن به زمان نیاز دارد و با حرکات مداوم و سریع، تصاویر تار می‌شوند. برخی وب‌کم‌ها این امکان را به شما می‌دهند که تنظیم خودکار این قابلیت را غیر فعال کنید. در این صورت شما می توانید به صورت دستی به تنظیم آن بپردازید.

میکروفون وبکم

برای راهنمای بهتر خرید وبکم بهتر بگوییم میکروفون داخلی وب کم را به خوبی بررسی کنید. کیفیت میکروفونی که لازم دارید به نوع تصویربرداری که انجام می‌دهید بستگی دارد. در اکثر چت‌ها‌ی تصویری (مانند اسکایپ) نیازهای شما با میکروفون داخلی ساده وب کم هم برآورده می‌شوند. میکروفون‌ داخلی وب‌کم‌ها در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی کرده است. به دنبال ویژگی‌هایی مثل استفاده از دو میکروفون برای دریافت صدای استریو یا استفاده از میکروفون‌های چندجهته باشید. تا بتوانید از هر جهتی که نسبت به میکروفون هستید صدا را با کیفیت بالا ضبط کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *