آموزش, ویندوز و نرم افزار

نصب ویندوز با فلش

برا نصب ویندوز می توانید با درایور نوری و یا روش سریع تر، نصب ویندوز با فلش اقدام کنید. برخی از سیستم ها فاقد درایو نوری هستند که تنها راه نصب ویندوز استفاده از فلش برای نصب است. در لپ تاپ های نسل جدید به دلیل ساختار بهتر درایو نوری حذف شده است. در صورت نبودن این امکان می توانید از درگاه USB استفاده نمایید. نصب ویندوز با فلش می تواند در ده دقیقه انجام شود. اولین اقدام برای این کار، توجه به مشخصات و سخت افزار سیستم است. با توجه به این مشخصات ویندوز قابل نصب برای سیستم خود را دانلود کنید. به دلیل حجم متفاوت نسخه های دانلودی ویندوز، نیاز به فلش مموری با ظرفیت 8 گیگ تا 12 گیگابایت خواهید داشت.

فلش حاوی فایل ویندوز باید برای سیستم به گونه ای باشد که این فایل به عنوان یک فایل نصبی شناسایی شود. البته به این نکته توجه کنید پردازنده سیستم شما 32 ببتی است یا 64 بیتی و مناسب با آن فایل نصبی را دانلود کنید. نرم افزار هایی مانند Power ISO، ISO Creator، AnyToISO و Rufus برای تهیه فایل ISO استفاده می شوند. برای سیستم های قدیمی ویندوز 7 قابل نصب است اگر تمایل به نصب ویندوز 10 دارید سیستم شما باید دارای حداقل مشخصات زیر باشد.

سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 10 با نسخه 32 بیتی:

• پردازنده سیستم حداقل باید 1 گیگاهرتز باشد.
• RAM مورد نیاز باید 1 گیگابایت باشد.
• هارد برای نسخه 32 بیتی، 16 گیگابایت مورد نیاز است.
• کارت گرافیک با هر پردازنده ی گرافیکی اختصاصی با درایور WDDM 1.0، سازگار با ویندوز 10 است.
• DirectX با نسخه 9
• رزولوشن و یا وضوح تصویر صفحه نمایش سیستم باید 600*800 یا بیشتر باشد.
• اتصال به اینترنت برای راه اندازی اولیه لازم می باشد.

سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 10 با نسخه 64 بیتی:

• پردازنده سیستم حداقل باید 1 گیگاهرتز باشد.
• RAM مورد نیاز باید 2 گیگابایت باشد.
• هارد برای نسخه 64 بیتی، 20 گیگابایت مورد نیاز است.
• کارت گرافیک با هر پردازنده ی گرافیکی اختصاصی با درایور WDDM 1.0، سازگار با ویندوز 10 است.
• DirectX با نسخه 9
• رزولوشن و یا وضوح تصویر صفحه نمایش سیستم باید 600*800 یا بیشتر باشد.
• اتصال به اینترنت برای راه اندازی اولیه لازم می باشد.

آموزش نصب ویندوز 10 از روی فلش

در مرحله ی اول باید فرآیند دانلود ویندوز و بوتیبل کردن فلش انجام شود. نحوه بوتیبل کردن فلش به طور کامل در مقاله ی آموزش بوتیبل کردن فلش ذکر شده است. با کلیک بروی لینک می توانید مقاله این بخش را مطالعه نمایید. در مرحله بعد فلش را به سیستم خود متصل کنید و سیستم را روشن کنید. برای رفتن به منوی بایوس با توجه به سیستم تان می توانید از کلیدهای Delete، Esc، F11، F10، F2، F1 و F12 استفاده کنید. در منوی بایوس وارد قسمت Boot شوید و با استفاده از دکمه های صفحه کلید، گزینه ی USB Drive یا USB ویا Hard Drive را انتخاب کنید. یا یکی از موارد را گزینه اول قرار دهید و روی گزینه Exit بزنید تا روند نصب شروع شود. یا می توانید کلید F10 را فشار دهید و yes را انتخاب نمایید.

نصب ویندوز با فلش

 

 

در مرحله بعد در صفحه ی باز شده از شما می خواهد تا یک کلید جهت بوت شدن از روی فلش فشار دهید. سپس شروع به دانلود فایل ها از روی فلش می کند. باید کمی منتظر باشید تا صفحه جدید برای شما باز شود. در صفحه ی جدید زبان، موقعیت و همچنین زبان صفحه کلید را مطابق تصویر قرار دهید و دکمه next را فشار دهید.

نصب ویندوز با فلش

 

 

در صفحه ی باز شده روی install now کلیک کنید.

نصب ویندوز با فلش

 

 

اکنون روی نسخه ی انتخابی ویندوز 10 از میان گزینه ها کلیک کرده و دکمه next را فشار دهید.

نصب ویندوز با فلش

 

 

با تیک زدن گزینه I accept the license terms لایسنس نصب ویندوز را تایید کرده و با فشار داده دکمه next به مرحله بعد می روید.

نصب ویندوز با فلش

 

 

در صفحه ی بعد دو گزینه برای شما وجود دارد که با انتخاب Upgrade ویندوز نصبی شما بروز خواهد شد. ولی اگر هیچ سیستم عاملی روی سیستم شما وجود ندارد یا قصد تعویض ویندوز را دارید باید گزینه custom را انتخاب نمایید.

نصب ویندوز با فلش

 

 

پارتیشن بندی

در مرحله بعد در صورت داشتن ویندوز، تمام درایورهای ویندوز قبلی شما نمایش داده می شوند. اگر می خواهید با پارتیشن بندی موجود سیتسم شما تنها  یک ویندوز جدید داشته باشد باید درایور شامل ویندوز قبلی را پیدا و آن را فرمت کنید. بعد از فرمت آن را برای نصب انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید. بعضی از کاربران می خواهند با پارتیشن بندی جدید سیستم خود را بالا بیاورند. برای این کار تمام درایور ها را delete و روی drive گزینه new را بزنید و شروع به ایجاد پارتیشن های جدید نمایید.

نصب ویندوز با فلش

 

 

اکنون باید کمی صبر کنید تا فرآیند مراحل نصب تکمیل شود.

نصب ویندوز با فلش

 

 

در ادامه یا به صورت خودکار سیستم راه اندازی می شود یا از شما درخواست انتخاب گزینه restart now می کند.

نصب ویندوز با فلش

 

 

مطابق با تصویر زیر منطقه و یا کشور را روی ایالات متحده قرار دهید.

نصب ویندوز 10

 

 

باید زبان کیبورد خود را انتخاب کنید که بهتر است زبان انگلیسی را انتخاب و گزینه yes را بزنید.

نصب ویندوز 10

 

 

اگر تمایل دارید می توانید زبان دوم برای کیبورد خود انتخاب کنید. روی گزینه ی add layout زده تا زبان دیگری به کیبورد اضافه شود.

نصب ویندوز 10

 

 

دو گزینه در مرحله بعد وجود دارد که یک گزینه برای حساب های خانگی و یک گزینه برای حساب های کاری است. می توانید اکانت خود را بر حسب کارتان انتخاب نمایید.

نصب ویندوز 10

 

 

برای ویندوز خود یک حساب کاربری ایجاد کنید و تنظیمات حساب خود را تنظیم نمایید.

نصب ویندوز 10

 

 

تنظیماتی که قصد دارید فعال باشند را روشن کنید و در پایان گزینه ی accept را انتخاب کنید.

نصب ویندوز 10

 

 

با گذراندن مراحل بالا به سادگی می توانید ویندوز خود را با فلش نصب کنید. برای بوتیبل کردن فلش می توانید در قسمت مقالات مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *