اینترنت و شبکه, تکنولوژی

آشنایی با دوربین مدار بسته تحت شبکه

دوربین مداربسته چیست

دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مدار بسته را می توان به سه دسته آنالوگ، دیجیتال و تحت شبکه یا همان IP تقسیم کرد. دوربین های آنالوگ قدیمی هستند و در کمتر جایی از آنها استفاده می شود. دوربین های دیجیتال که مورد استفاده در اکثر مکان ها می باشد بیشترین طرفدار را در بین افراد دارند. در این مقاله بیشتر سعی داریم در رابطه با دسته سوم که جدید می باشد یعنی دوربین مدار بسته تحت شبکه صحبت کنیم و شما را با مشخصات آن آشنا سازیم.

این نوع دوربین مدار بسته توسط ارتش آلمان برای نظارت بیشتر در شلیک هایشان ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت. بعد از آن شرکت های مختلفی آن را ارتقا داده و به بازار ارائه کردند. این دوربین امروزه بسیار در حال پیشرفت و کامل شدن می باشد. و می توان گفت تکنولوژی آن رشد چشمگیری داشته است.

بیس کار دوربین مدار بسته تحت شبکه به این صورت است که تصویر را به صورت کد گذاری شده روی بستر شبکه انتقال می دهد. بعد از انتقال بر روی NVR این تصاویر ضبط می گردد. کابل برق مجزا برای شارژ این دوربین های تحت شبکه مورد نیاز نمی باشد. دوربین IP توسط قابلیت POE و کابل شبکه روشن می گردد. یکی از مزیت این نوع دوربین کیفیت تصویر بالا و رزولوشن عالی آن می باشد. دوربین های IP به دو بخش  دوربین مداربسته IP دید در شب و دوربین مداربسته IP بدون دید در شب تقسیم‌ بندی شده اند.

انواع دوربین مدار بستهIP

دوربین مدار بسته دام یکی از مدل های آن می باشد که بیشتر در مکان های سربسته مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع دوربین کروی می باشد و لنزی ثابت و در بعضی مواقع لنزی متحرک دارد. این محصول از جنس های مختلفی مثل جنس پلاستیکی و فلزی تولید می شود.

دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته بالت نوع دیگری از دوربین های مداربسته تحت شبکه می‌باشد. این نوع دوربین بیشتر مخصوص فضاهای باز در نظر گرفته شده است. به علت شکلی که دارند و همچنین جنس فلزی آن می‌توان در اکثر آب و هوا ها از آن استفاده‌نمود. این نوع دوربین نیز دارای لنز ثابت و در بعضی مواقع لنز متحرک می باشد.

دوربین مدار بسته اسپید دام مختص کنترل از راه دور می‌باشد. یک موتور قوی در این نوع دوربین تعبیه گشته است که قدرت، چرخش و زوم بالایی را به آن می‌دهد.

دوربین های PTZ با  توانایی زوم زیاد (بالای ۲۰X) بیشتر برای استفاده در مکان هایی مثل چهار راه ها، کارخانه ها، سوله ها و… استفاده می شوند. قیمت این نوع دوربین مدار بسته نسبت به سایر دوربین ها بیشتر می باشد به همین علت استفاده از آن زیاد مرسوم نیست.

برای خرید دوربین مداربسته اصفهان ، می توانید با کمک کارشناسان آونگ بهترین انتخاب را داشته باشید.

 نصب دوربین تحت شبکه

اولین کاری که باید برای نصب دوربین مدار بسته انجام دهید نصب آداپتور به آن می باشد. سپس با استفاده از کابلLAN آن را به کامپیوتر و سیستم نصب نمایید. سپس برای شناسایی شدن دوربین توسط سیستم IP و رمز عبور دوربین را وارد سیستم‌ نمایید. سپس با استفاده از دستورPING اتصال دوربین و سیستم را کنترل کنید. بعد از آن دوربین مدار بسته را راه اندازی کنید. در هر قسمت که با مشکل مواجه شدید از دفترچه راهنمای آن استفاده کنید.

وصل شدن دوربین IP به NVR و یا کامپیوتر

برای اتصال به NVR به دو صورت مستقیم و یا استفاده از سوئیچ می توان این کار را انجام داد. دوربین تصاویری را ضبط می کند و سپس بر روی هاردی که در NVR قرار دارد آن تصاویر را قرار می دهد. سپس با وصل کردن یک مانیتور به درستگاهNVR می توان این تصاویر را مشاهده کرد. این روش در مواقعی کاربرد دارد که دوربینIP و دستگاهNVR هر دو از یک برند باشند، در غیر این صورت باید از طریق ONVIF این ارتباط را ایجاد نمود.

روش دوم به این صورت می باشد که از یک کامپیوتر و یا سرور باید کمک گرفت تا تصاویر دوربین را بتوان ذخیره و پخش کرد. از این روش پخش تصاویر در شرکت های بزرگ استفاده می شود. این روش یک مزیت عالی دارد و آن این است که می توان در این روش از نرم افزارهایی که کار نظارت و تجزیه و تحلیل را بر عهده دارند بهره برد.

دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته

مزیت عالی این نوع دوربین مدار بسته

دوربین‌ مدار بسته تحت شبکه یا همانIP یک امکان عالی به افراد می دهد تا از طریق سیستم شخصی خود که به اینترنت نیز نصب است، فیلم های دوربین را مشاهده کنند و بر آن نظارت داشته باشند. این امکان را توسط دوربین IP خواهید داشت تا مکانی که مجهز به دوربین کردید را بدون حضور فیزیکی مشاهده کنید. به این گونه که شما هر جایی از کشور که باشید تنها بر روی گوشی تلفن همراه خود و یا کامپیوتر می توانید آن فضا را مشاهده کنید. به این روش انتقال تصویر نیز گفته می شود که برای صاحبان فروشگاه ها، کارخانجات، تولیدی ها، مدیران مدارس و … بسیار روشی عالی و کارساز است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *