آموزش, اندروید و ios

رفع مشکل عدم شناسایی فلش در گوشی

عدم شناسایی فلش در گوشی

در این مقاله سعی داریم در مورد روش مشکل عدم شناسایی فلش در گوشی صحبت نماییم، و چند روش برای رفع این مشکل را بیان کنیم.

اقدامات لازم برای رفع عدم شناسایی فلش

وقتی قصد انتقال فایل های خود مثل عکس و فیلم و موسیقی را بین تلفن و کامپیوتر خود داشته باشید، ممکن است این اتفاق پیش بیاید که دستگاه شما فلش رو شناسایی نکند. یا عدم شناسایی فلش توسط دستگاه صورت بگیرد.

دلایل مختلفی برای ایجاد این اتفاق وجود دارد، و اعلان ها و علائمی‌ مثل “USB device not recognized”، “USB device not detected but charging” یا “PC not recognizing Android phone”، بر روی صفحه نشان داده می شود که نشان گر برقرار نشدن ارتباط بین گوشی و کامپیوتر شما  و عدم شناسایی فلش می باشد. برای حل مشکل عدم شناسایی فلش راه حل هایی وجود دارد که در ادامه به شرح آن می پردازیم. وقتی این مشکل اتفاق افتاد نگران نشوید و خونسردی خود را حفظ کنید، و اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید.

با این اقدامات امکان دارد که مشکل شما بر طرف و حل شود. اولین اقدام این است که سیستم خود را تعویض کنید و یا اگر امکانش نبود از یک فلش جدید استفاده نمایید. خود موبایل را به طور مستقیم به رایانه متصل کنید. می توانید تلفن را دوباره راه اندازی نمایید و در حالت پرواز قرار دهید و به این شکل به کامپیوتر متصل شوید. همچنین می توانید باتری و سیم کارت را از موبایل خود خارج کنید و بعد از گذشت مدتی مجددا اقدام نمایید. اگر هیچ از این ترفندها برای شما راهگشا نشد می‌توانید از روش های زیر برای رفع مشکل کمک بگیرید.

روش های رفع مشکل عدم شناسایی فلش

یکی از دلیل های بروز مشکل عدم شناسایی فلش پشتیبانی نکردن سیستم عامل گوشی با فرمت فلش می باشد. بسیاری از فلش هایی که در بازار وجود دارند  فرمت NTFS  هستند ولی همه گوشی ها از این فرمت پشتیبانی نمی کنند.

عدم شناسایی فلش

عدم شناسایی فلش

برای حل این مشکل دو راه حل پیش رو دارید. راه حل اول این می باشد که با کمک خود گوشی فلش را فرمت کنید. در بسیاری از گوشی های هوشمند جدید که این اتفاق می افتد، خود گوشی پیامی برای سازگاری با فرمت فلش میدهد، شما با فرمت کردن فلش توسط خود گوشی می توانید این اتفاق افتاده را حل کنید.

روش دیگر این می باشد که از لپ تاپ کمک بگیرید. فلش خود را به لپ تاپ و سیستم  وصل کنید، روی درایو فلش کلیک راست نمایید و گزینه Properties را انتخاب کنید. سپس گزینه فرمت Fat32 را بزنید تا فلش با این فرمت به صورت کامل راه اندازی گردد.

روش بعدی استفاده‌از نرم‌افزارهایی می‌باشد که موجود است، شما با این نرم افزارهای جانبی می‌توانید مشکل فلش را شناسایی‌نمایید. با استفاده از آنها می توانید مشکل OTG را به درستی پیدا کنید. یکی از این نرم افزارها OTG Troubleshooter می باشد. با دانلود کردن آن و استفاده از این برنامه می توانید مشکل را کامل شناسایی و رفع نمایید. نگران طرز استفاده این برنامه ها هم نباشید، کار کردن با این نرم افزار ها بسیار ساده و آسان می‌باشد.

ادامه روشهاي رفع مشکل

باید شما از سلامت بودن مبدل یو اس بی اطمینان حاصل کنید. در بعضی مواقع فلش سالم می باشد ولی گوشی از او تی جی پشتیبانی نمی کند. امکان دارد مبدل او تی جی مشکل سخت افزاری داشته باشد. برای جلوگیری از این مشکل حتما از‌مبدل های باکیفیت و اورجینال استفاده نمایید. آپدیت سیستم عامل گوشی یک روش عالی برای رفع مشکل عدم شناسایی فلش می باشد. شما می توانید با آپدیت سیستم عامل سبب شوید قابلیت او تی جی برای همه فرمت ها فعال گردد. پس همیشه سعی کنید گوشی خود را بروز و آپدیت نگه دارید.

یک روش دیگر ریست کردن یا ریست فکتوری کردن گوشی می باشد. اگر هیچ کدام از روش ها و راه حل هایی که در بالا عنوان شد کارساز نبود، می توانید گوشی خود را ریست کنید. این روش سبب می شود بد افزارهایی که در گوشی شما وجود دارد و سبب تداخل کار کردن بعضی موارد مثل رم و کابل شارژ و یا او تی جی می شود ازبین بروند.

عدم شناسایی فلش

عدم شناسایی فلش

سخن پایانی 

در بالا سعی شد یک سری راه حل در رابطه با مشکلات عدم شناسایی فلش در گوشی بیان شود. اگر بعد از انجام این روش‌ها باز هم‌مشکل شما رفع نشد بهتر است که‌با یک‌متخصص‌در زمینه موبایل صحبت نمایید. با بهره گیری از متخصصین مطمئنا مشکل شما رفع خواهد شد. اما همیشه به یاد داشته باشید که گوشی خود را به روز نگه دارید. سیستم عامل های قدیمی بیشتر سبب ایجاد این مشکلات می شوند. اگر گوشی‌و سیستم‌عامل آن را به‌روز و آپدیت نگه‌دارید می‌توان گفت کم‌تر با این مشکلات روبرو خواهید شد. برای اطلاع از آخرین اخبار مربوطه می توانید صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *