تکنولوژی, گیم

بهترین گرافیک ها برای گیمینگ

در این مقاله قصد داریم تا بهترین گرافیک ها برای گیمینگ را به شما معرفی کنیم. در بازار و دنیای فناوری‌امروز یافتن محصولی‌که بتواند در دنیای گیم نیاز بازیکنان را بر آورده‌کند کمی‌دشوار به نظر می‌رسد. از طرفی می توان قیمت نامشخص کارت های گرافیک را دلیلی بر سردرگمی عنوان کرد. از طرفی دیگر با بر روی کار آمدن کنسول های نسل چهارم و پنجم انتخاب بین این تجهیزات کمی سخت شده است. اما باید هنوز هم استفاده از پلتفرم کامپیوتر را به عنوان برترین و پیشرو ترین وسیله برای گیمر ها عنوان کرد. کارت گرافیک یک از مهم ترین قطعات و تجهیزات موجود برای گیمر های امروزه می باشد. با توجه به کنسول های موجود و شرکت های سازنده آن ها که روز به روز بر کیفیت محصولات خود می افزایند می توان ایجاد تحول را در ساخت قطعات مختلف کامپیوتر نیز شاهد بود.

شرکت های سخت افزاری جدید با چند فناوری جدید و به روز به مصاف رقبای خود رفته اند. از انویدیا و فناوری‌جدید DLSS تا کارت‌های جدید شرکت ای‌ام‌دی می‌توان شاهد انتخاب‌های بسیار متنوع و هیجان‌انگیز برای کاربران‌بود. در این مقاله برای شما چند کارت گرافیک محبوب برای گیمینگ را شرح خواهیم داد. این کارت های گرافیک می توانند بهترین انتخاب برای گیمر های حرفه ای و نیمه حرفه ای باشد.

تنوع بسیار زیاد در بازار رقابت

اجرای بازی با رزولوشن 4K

با توجه به ظهور نسل نهم دو ویژگی بسیار چشم گیر را می توان مشاهده کرد. می‌توان در این‌نسل وضوح الترا اچ دی یا 4K و فناوری‌جدید ری تریسینگ را به خوبی مشاهده‌کرد. باید به این موضوع توجه شود که بازیکنان سال هاست که این وضوح تصویر را در سیستم های سخت افزاری خود مشاهده کرده اند اما به دلیل اینکه بازی را با نرخ فریم بالاتری به جریان در بیاورند از وضوح پایین تر استفاده می کردند.

اما امروزه بدون‌هیچ نگرانی می توان از بهترین گرافیک ها برای گیمینگ استفاده‌کرده. با کارت‌های‌گرافیکی که امروزه‌به بازار عرضه شده  می‌توان نرخ‌فریم خوب وضوح تصویر بالاتری را نیز مشاهده می‌کنند. در این دسته بندی می توان به پرچم دار دو نسل قبل انویدیا یعنی GTX 1080 Ti اشاره کرد که علاوه بر وضوح تصویر الترا اچ دی دارای نرخ فریم 60 نیز بود. این کارت گرافیک هنوز هم محبوب بوده و در بسیاری از دستگاه ها استفاده می شود.

اگر این کارت گرافیک را خریداری نکرده اید باید به شما اعلام کنیم شاید شانس خوبی داشته اید چرا که این کارت دیگر یک گزینه معقول و به صرفه به نظر نمی رسد. این کارت از فناوری جدید ری تریسینگ پشتیبانی نمی کند. علاوه بر این موضوع باید عنوان کرد که فناوری افزایش کیفیت خروجی تصویر با استفاده از رزولوشن های بالا را نمی توان در این کارت ها مشاهده کرد. متاسفانه‌با گذشت دو نسل‌از عرضه سخت‌افزار جدید به‌بازار هنوز هم‌اجرای بازی‌ها با کیفیت 4K چالش بر انگیز به نظر می‌رسد.

در حال حاضر حتی کنسول های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 نیز با داشتن سخت افزار های 12 ترافلاپسی و 9 ترافلاپسی خود خروجی 4K با نرخ فریم 60 را نمی توانند به خوبی اجرا کنند. باید دقت‌کرد که هنوز هم نمی‌توان به خوبی‌از فناوری 7 نانومتری شرکت‌های سخت‌افزاری انتظار بالایی را داشت.

افزایش کیفیت بازی ها با کارت گرافیک

دلیل قیمت بالای کارت گرافیک

اگر بخواهیم با منطق دلاری بازار به قیمت‌ها نگاه کنیم می‌توان با یک مثال ساده به تناقضی بزرگ‌رسید. در این بازار می توان کارت گرافیک RTX 3080 را مثال زد که قیمتی حدود 700 دلار را دارد. با نرخ ارز امروزه باید قیمتی حدود 20 میلیون تومان داشته باشد.

اما در بازار ایران شاهد قیمتی در حدود 100 میلیون تومان هستیم که می توان از دلایل عمده این قیمت گذاری به عوارض گمرک، تحریم های موجود و همچنین وضع نابسامان بازار سخت افزار داخلی به دلیل کرونا و استخراج رمز ارز ها اشاره کرد. می توان این مسئله را نیز بیان کرد که به دلایل مختلف این قیمت ها را شیوع کرونا نیز عنوان کرد که خط تولید شرکت های سخت افزاری را تحت تاثیر مستقیم قرار داده اند. در ادامه چند مدل‌از محبوب‌ترین و بهترین گرافیک ها برای گیمینگ را برای شما شرح خواهیم داد.

بهترین کارت ها برای گیم

کارت گرافیک TUF-GTX1650-O4GD6-P-GAMING

این کارت گرافیک از تولیدات شرکت ایسوس بوده و برای گیم بسیار مناسب است. ایسوس یکی از مطرح ترین و قدرتمند ترین تولید کننده های کارت گرافیک در جهان است. ابعاد این کارت گرافیک 204*45*124 میلی متر است و دارای حافظه 4 گیگابایت از نوع GDDR6 می باشد. فرکانس این قطعه در حالت Overclock 1680 مگاهرتز و در حالت گیم 1650 مگاهرتز می باشد. با توجه به فرکانس های مختلف می توان مصرف انرژی بسیار بهینه ای را برای این کارت شاهد بود.

کارت گرافیک GeForce GT 730 4GB DDR3 64Bit

این کارت توسط شرکت معروف انویدیا روانه بازار شده است. این شرکت طیف وسیعی از محصولات پردازنده های گرافیکی را تولید می کند. سری GeForce این شرکت را می‌توان برای کاربران نیمه حرفه‌ای تر دانست و با قیمتی مناسب این محصول را خریداری‌کرد. این کارت دارای ابعاد 150*151*55 میلی متر بوده و فضای مورد نیاز برای نصب یک اسلات می باشد.

محصولات شرکت ایسوس

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *