آموزش, قطعات کامپیوتر

آموزش نصب و ارتقا کارت گرافیک

کارت های گرافیک برای افزایش سرعت و کیفیت سیستم شما لوازمی ضروری به شمار می روند. با استفاده از این کارت ها می توانید بسیاری از برنامه های گرافیکی را اجرا کنید. در این میان نصب و ارتقا کارت گرافیک امری بسیار مهم می باشد. شما با یادگیری این فرایند می توانید کارایی کارت گرافیک خود را بهبود ببخشید. شرکت های مختلف برای کارت گرافیک های تولید خود به روزرسانی هایی را برای کاربران خود ارسال می کنند. بهتر است که این کار را هر چند هفته یکبار انجام دهید تا درایو های کارت گرافیک شما ارتقا یابند. نصب و ارتقا کارت گرافیک باعث می شود که مطمئن باشید سیستم و کارت شما بهترین عملکرد را از خود نشان می دهد.

به دلیل اینکه روز به روز بازی ها و نرم افزار های مختلف به روز شده و کیفیت بالاتری را از خود به نمایش می گذارند. شما می توانید با نصب و ارتقا کارت گرافیک خود در هنگام اجرا بازی و برنامه های مختلف با مشکلات متعدد رو به رو نشوید. در این مقاله برای شما آموزش نصب و ارتقا کارت گرافیک های شرکت انویدیا را شرح خواهیم داد. با یادگیری این آموزش می توانید به راحتی کارت گرافیک خود را به روز کرده و از آن استفاده کنید.

نصب و ارتقا کارت گرافیک انویدیا در ویندوز

 برای آموزش نصب و ارتقا کارت گرافیک انویدیا در ویندوز روش های مختلفی وجود دارد که در اینجا قصد داریم یک روش عالی را به صورت تصویری برای شما شرح دهیم.

آموزش نصب و ارتقا کارت گرافیک

در این روش آپدیت کردن کارت گرافیک مد نظر به صورت دستی انجام می شود و برای این کار باید از ابزار DirectX Diagnostic موجود در ویندوز کمک گرفت. این روش را می توان سریع ترین روش برای یافتن مدل کارت گرافیک عنوان کرد. در صورتی که مدل کارت گرافیک خود را می دانید می توانید از این مرحله گذر کنید و به مراحل بعدی بپردازید. در این اینجا مراحل را به ترتیب برای شما بیان خواهیم کرد.

  • کلید ویندوز و R را زده و dxdiag را وارد کنید.
  • روی گزینه Display کلیک کرده و به دنبال Chip Type بگردید. در اینجا می توانید مدل کارت گرافیک خود را ببینید.
  • برای اینکه بدانید ویندوز مورد استفاده شما 32 یا 64 بیتی است به دنبال Operating System باشید تا این مرحله را پشت سر بگذارید.

رفتن به وب سایت جی فورس

در این مرحله‌بعد از یافتن اطلاعات‌مد نظر باید به صفحه وب‌سایت شرکت‌انویدیا جی‌فورس رفته و آپدیت مدنظر را پیدا کنید.

آموزش نصب و ارتقا کارت گرافیک

می توانید در سایت با انتخاب زبانه Drivers کارت گرافیک های موجود را ببینید. اغلب کارت های شرکت انویدیا از نوع جی فورس هستند.

آموزش نصب و ارتقا کارت گرافیک

در این بخش باید مدل کارت گرافیک خود و نوع آپدیت و ارتقا کارت گرافیک خود را انتخاب کنید. در این جا شما می توانید به سه روش ارتقا را انجام دهید. این سه روش به شرح زیر هستند.

سه روش ارتقا

  • آپدیت اتوماتیک: در این روش باید از Nvidia GeForce Experience برای مدیریت آپدیت های موجود استفاده کنید.
  • جستجو دستی: با استفاده از مراحلی که قبلا گفتیم می توانید مدل کارت خود را پیدا کرده و انتخاب کنید. با این کار می توانید چهار مورد از آخرین درایور های کارت گرافیکی خود را مشاهده کنید.
  • شناسایی خودکار: وب سایت انویدیا از یک اپلت جاوا استفاده کرده و به شناسایی کارت گرافیک شما خواهد پرداخت. اگر جاوا را بر روی سیستم خود نصب داشته باشید می توانید از این گزینه استفاده کنید اما به دلیل خطاهای موجود توصیه می شود که از دو روش قبلی برای دانلود درایور های آپدیت استفاده کنید.

آموزش نصب و ارتقا کارت گرافیک

اینک می توانید جدید ترین نسخه موجود برای کارت گرافیک خود را مشاهده کنید. در دانلود درایور حتما آخرین نسخه موجود را دانلود کنید تا بهترین کارایی و عملکرد را از کارت گرافیک خود شاهد باشید.

آموزش نصب و ارتقا کارت گرافیک

فایل نصب کننده‌ای را که‌دانلود نموده‌اید اجرا کنید تا به‌صورت خودکار فایل‌های قبلی را پاک‌کرده و فایل‌های جدید را جایگزین‌کند. در هنگام نصب ممکن است صفحه نمایش شما چشمک هایی بزند که این مورد اشکالی را به وجود نخواهد آورد و بعد از نصب کامل رفع خواهد شد.

انتخاب فایل و اجرا

بعد از نصب به صورت کامل یک نقطه ری استور به صورت خودکار ایجاد خواهد شد. در صورتی که کوچکترین مشکلی برای سیستم شما به وجود بیاید می توانید با استفاده از این گزینه به تنظیمات قبل از دانلود و نصب بازگردید.

آموزش نصب و ارتقا کارت گرافیک

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می توان نصب و ارتقا کارت گرافیک را امری بسیار مفید عنوان کرد. با استفاده از این قابلیت می توانید کارایی سیستم خود را تا حد مطلوبی بالا ببرید. این کار را به صورت مستمر و دوره ای انجام دهید تا کمترین مشکل را شاهد باشید. مراحل گفته شده را برای هر بار آپدیت می توانید انجام داده و بهترین عملکرد را شاهد باشید. روش‌های دیگر نیز برای نصب و ارتقا کارت گرافیک وجود دارد که‌علاوه بر وقت‌گیر بودن پیچیده تر نیز هستند. استفاده از این روش می تواند سریع تر و آسان تر باشد. برخی‌از مراحل گفته‌شده در این روش‌را تنها یکبار نیاز است که انجام‌دهید و در دفعات‌بعدی می‌توانید آن‌ها را فاکتور بگیرید. برای اطلاع از آخرین اخبار مربوطه می توانید صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *