آموزش, قطعات کامپیوتر

تفاوت هارد لپ تاپ با کامپیوتر چیست؟

hard hdd

هارد لپ تاپ و کامپیوتر تفاوت هایی با یکدیگر دارند. همان طور که می دانید، هارد یکی از مهم ترین اجزای رایانه ها به شمار می رود که داده ها در آن ذخیره می شوند. در این محتوا با بررسی ساختار و ویژگی های هارد کامپیوتر و لپ تاپ، به مقایسه آن ها با یکدیگر می پردازیم. امید است با همراهی ما تا انتهای این محتوا، اطلاعات خود را در مورد این موضوع افزایش دهید.

بررسی مشخصات و ویژگی های هارد لپ تاپ

هارد لپ تاپ چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که هاردهای لپ تاپ، قطعاتی کوچک هستند که با سرعت بسیار بالایی داده ها را در خود ذخیره می کنند. به طور کلی انواع هارد لپ تاپ به دو دسته SSD و HDD تقسیم می شوند. که البته انواع اس اس دی از سرعت و قدرت بیشتری برخوردارند و همین مسئله باعث استقبال بیشتر از این نمونه ها شده است.

بررسی مشخصات و ویژگی های هارد کامپیوتر

پس از بررسی ویژگی های هارد لپ تاپ، وقت آن رسیده که در مورد هارد کامپیوتر نیز توضیحاتی به شما ارائه کنیم. هارد مخصوص کامپیوتر در محفظه ای به نام کیس جایگذاری شده است. این نوع هاردها معمولا از انواع HDD هستند و وظیفه ذخیره سازی دائم داده ها را به عهده دارند. ذخیره سازی دائمی به این معنی است که تا زمانی که هارد مورد آسیب قرار نگیرد، اطلاعات از روی آن پاک نمی شوند. از مهم ترین اجزای هارد دیسک کامپیوترها می توان به پلاتر، موتور چرخان، بازوی مرکزی، بازوی مکانیکی و… اشاره کرد. هم چنین هنگام خرید دوربین مداربسته، یکی از تجهیزات مورد نیاز هارد کامپیوتر می باشد.

هارد کامپیوتر

هارد کامپیوتر

بررسی تفاوت های موجود بین هارد لپ تاپ و هارد دیسک کامپیوتر

همان طور که گفته شد، هارد لپ تاپ و هارد کامپیوتر دارای تفاوت هایی می باشند. در ادامه این تفاوت ها را برای شما شرح خواهیم داد.

  • همان طور که گفته شد، هارد دیسک کامپیوتر در محفظه ای به نام کیس قرار می گیرد. این در حالی است که لپ تاپ اصلا چیزی تحت عنوان کیس ندارد. بنابراین هارد لپ تاپ در محفظه داخلی لپ تاپ قرار می گیرد. پس اولین تفاوت، محل قرار گیری هارد می باشد.
  • دومین تفاوت هارد لپ تاپ و هارد دیسک کامپیوتر، در اندازه و ابعاد آن است. هاردهای لپ تاپ اندازه کوچک تری نسبت به هاردهای کامپیوتری دارند. این در حالی است که اندازه هارد دیسک های کامپیوتر تقریبا بزرگ تر از هاردهای لپ‌تاپ است.
  • سومین تفاوت هارد لپ تاپ و هارد دیسک کامپیوتر را می توان در سرعت آن ها جستجو کرد. همان طور که در بخش های ابتدایی محتوا گفته شد، سرعت هارد لپ‌تاپ از هارد کامپیوتر بسیار بیشتر است.

"<yoastmark

از کجا هارد دیسک کامپیوتر و لپ تاپ بخریم؟

حال که با تفاوت های موجود بین هارد لپ تاپ و هارد دیسک کامپیوتر آشنا شدیم، بهتر است حتما آن ها را از مجموعه ای معتبر خریداری کنیم. هارد یکی از مهم ترین اجزای کامپیوتر و لپ‌تاپ به شمار می رود. بنابراین باید حتما از مجموعه ای معتبر خریداری شود. مجموعه آونگ یکی از بهترین مجموعه های ارائه دهنده خدمات کامپیوتر به شمار می رود. شما با خرید هارد از این مجموعه می توانید ضمن اطمینان از اصالت کالا، آن را با قیمتی به صرفه خریداری کنید. از طرفی سایت آونگ ضمانت خوبی برای محصولات خود ارائه می دهد که این مسئله شما را به خرید از این شرکت، ترغیب خواهد کرد. در ادامه بعضی از بهترین محصولات ارائه شده در مجموعه آونگ را به شما معرفی می کنیم.

اگر به دنبال یک هارد خوب با ظرفیت بالا برای سیستم خود هستید، هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل PURPLE WD82PURZ را به شما پیشنهاد می کنیم. این هارد دارای ظرفیت 8 ترابایتی است و سرعت بالایی در ذخیره سازی اطلاعات دارد. اگر به دنبال یک هارد دیسک با ظرفیت متوسط و کیفیت خوب هستید نیز می توانید هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل BLUE WD10EZEX با ظرفیت 1 ترابایت را خریداری کنید. همچنین اگر از سیستم خود استفاده چندانی ندارید، می توانید هارد دیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل BLUE WD5000LPVX با ظرفیت 500 گیگابایت را خریداری نمایید.

انواع هارد

انواع هارد

خلاصه و جمع بندی

از تفاوت های موجود بین هارد لپ‌تاپ و کامپیوتر، می توان به محل قرار گرفتن آن ها اشاره کرد. همچنین این هارد دیسک ها در ابعاد و سرعت نیز با هم تفاوت هایی دارند. هارد دیسک، نقشی مهم و اساسی در سیستم ایفا می‌کند و یکی از مهم‌ترین اجزای آن به شمار می‌رود. بنابراین هنگام خرید این محصولات باید دقت ویژه ای به خرج دهید. بهتر است برای خرید این محصولات به مجموعه های معتبری مثل فروشگاه اینترنتی آونگ مراجعه کنید. این مجموعه علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت و اورجینال، ضمانت خوبی نیز به شما ارائه می دهد. امید است، مطالب ارائه شده در این مقاله زمینه آشنایی شما با هارد لپ تاپ و کامپیوتر را فراهم کرده‌باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *