راهنمای خرید

راهنمای خرید ماوس

راهنمای خرید موس

ماوس یکی از کاربردی ترین وسایلی است که در کنار کامپیوتر و لپ تاپ استفاده می‌شود .اگر می‌خواهید برای خود ماوس تهیه کنید اما در انتخاب آن مشکل دارید در ادامه با ما همراه باشید:

انتخاب ماوس برای هر فرد وابسته به شرایط و نیاز آن میتواند متفاوت باشد در زیر چند نکته که قبل از خرید ماوس باید به آن توجه کنید را با هم بررسی میکنیم. برای راهنمای خرید ماوس مطابق با نیاز شما در بخش زیر انواع ماوس را به شما معرف خواهیم کرد.

ماوس معمولی یا گیمینگ

ماوس گیمینگ برای افرادی است که گیمر هستند و نیاز دارند سنسور ماوس کیفیت بالای داشته باشد. در نتیجه باعث دقت بیشتری می‌شود که اصطلاحا به این ماوس‌ها ماوس ارگونومیک می‌گویند

ماوس معمولی:

ماوس های معمولی برای انتخاب از حسگرهای نوری استفاده می کنند. و با سه دکمه راست، دکمه چپ و دکمه وسط یعنی دکمه اسکرول ارائه شده اند. اگر بازی نمی کنید و تنها از رایانه تان برای گشت و گذار، دانلود و کارهای این چنینی استفاده می کنید پیشنهاد ما استفاده از ماوس های معمولی می باشد.

ماوس بازی یا گیمینگ:

ماوس بازی از سنسورهای نوری و همچنین حسگرهای لیزری برای بازی ها استفاده می کند. با حسگر لیزری می توان به DPI بالا دست یافت، به این معنی که حساسیت ماوس بازی را می توان افزایش داد. مانند ماوس معمولی به 3 دکمه محدود نمی شود. این می تواند تعداد زیادی دکمه داشته باشد و عملکردهای آن دکمه را کاربر می تواند اختصاص دهد.

به عنوان مثال، اگر در حال انجام بازی تیراندازی هستید، با کلیک راست یا کلیک چپ شلیک می کنید و اگر می خواهید اسلحه خود را دوباره پر کنید، دکمه R را روی صفحه کلید فشار دهید. برای ساده‌تر شدن این کار، می‌توانید با اختصاص یک دکمه برای بارگیری مجدد تفنگ، از دکمه‌های ماوس خود استفاده کنید. شما می توانید آن دکمه ها را با توجه به سهولت خود برای جنبه های مختلف دیگر بازی اختصاص دهید. این مزیت بزرگ برای گیمرها است زیرا آنها مجبور نیستند به دنبال دکمه ها روی صفحه کلید باشند، زیرا می توانند عملکردها را به دکمه های ماوس خود اختصاص دهند.

 

 

موس معمولی

موس معمولی-راهنمای خرید موس

ماوس نوری یا لیزری

در ماوس های نوری از LED برای پخش نور به صفحه ی زیرین استفاده میشود. و تنها روی سطوح صاف قابل استفاده هستند؛ اما در مدل های لیزری از طریق یک لیزر حرکت ماوس مستقیما رصد میشود و روی طیف وسیع تری از سطوح نیز میتوانند کار کنند. و همچنین بسیار حساس هستند و به نرخ DPI بیشتری نیز دست پیدا می‌کنند.

موس نوری

موس بی سیم یا سیمی

از نظر سرعت و دقت ماوس سیم دار گزینه ی مناسب تری است. ولی از نظر راحتی و قابل استفاده بودن از راه دور البته تا جایی که در محدوده برد گیرنده قرار گیرد ماوس های بی سیم بهتر هستند و همچنین به دلیل وجود نداشتن درگاه USB در بعضی از دستگاه ها به راحتی میتوانید موس بی سیم خود را از طریق بلوتوث متصل کنید .

این نکته را هم باید در نظر بگیرید که منبع تغذیه ی ماوس های بی سیم باتری است.

موس بی سیم

موس بی سیم- راهنمای خرید موس

برای خرید انواع ماوس می توانید از کارشناسان فروش ما راهنمایی گرفته و برای خرید با مراجعه به سایت فروشگاه آونگ و یا به به صورت حضوری اقدام نمایید. برای اطلاع از آخرین اخبار مربوطه صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *