آموزش, اندروید و ios

روش هایی برای افزایش عمر باتری آیفون

باتری آیفون

موبایل دوست همیشه ما

امکان ندارد شما شخصی را پیدا کنید که از این وسیله جذاب و شگفت انگیز استفاده نکند. می توان گفت موبایل از هر شخصی به ما نزدیکتر است و مدت زمان زیادی در طول روز همراه ما می باشد. با این وسیله کوچک ولی شگفت انگیز ‌می توانیم هزاران کار انجام دهیم. از دادن پیام و ایمیل و تلفن زدن تا انجام وظایف کاری در هر لحظه از شبانه روز. می توان گفت بدون این وسیله عملا ما سردرگم و بی هدف هستیم. زیرا به آن کاملا خو گرفته عادت کرده ایم. با توجه به قیمت این دوست کوچک باید تا می توانیم از آن محافظت کنیم. درون موبایل قطعه ای با نام باتری وجود دارد که بدون آن عملا موبایل روشن نمی شود.باتری ها معمولا عمر‌محدودی دارند و بعد از مدتی استفاده با مشکلاتی روبرو می شوند.

در ادامه می خواهیم چند روش برای افزایش عمر باتری موبایل آیفون ارائه دهیم که می تواند مورد نیاز افراد باشد. مخصوصا برای کسانی که گوشی آیفون دارند زیرا گوشی آیفون وسیله ای لوکس و بسیار گران نیز حساب‌ می شود. اگر‌شما با زود به زود خالی شدن باتری موبایلتان درگیر هستید می توان گفت این مقاله می تواند تا حدودی شما را از این درگیری نجات دهد. این مشکل اکثرا برای باتری های لیتیومی اتفاق می افتد. این نوع باتری بعد از مدتی استفاده کارایی خود را از دست می دهد و به سرعت شارژ خالی میکند.

روش های افزایش عمر باتری موبایل آیفون

برای افزایش عمر باتری در قدم اول شما می توانید اپلیکیشن هایی که کاربرد خاصی ندارند ولی پر مصرف هستند را شناسایی کنید. بعد از آن باید این نوع اپلیکیشن ها را غیر فعال کنید و یا کلا از‌ موبایل خود پاک کنید. طراحی بعضی از این برنامه ها به گونه ای می باشد که سبب می شود شارژ گوشی شما سریع تر تمام شود. همچنین این برنامه در بعضی مواقع سبب می شوند که عمر باتری نیز کوتاه تر گردد.

روش بعدی قرار دادن تنظیمات موبایل بر روی حالت Low Power Mode است. این برنامه در آیفون سبب کاهش چشمگیر مصرف باتری می شود و سبب می شود شارژ باتری موبایل بیشتر ذخیره شود. این حالت در گوشی های آیفون بیشتر زمانی اتفاق می افتد که باتری گوشی به زیر ۲۰ درصد برسد. همچنین یک سری تنظیمات در آیفون اعمال می شود که همگی سبب می شوند میزان مصرف باتری گوشی کاهش پیدا کند، و به طبع آن عمر باتری نیز افزایش پیدا کند.

عمر باتری

عمر باتری

یکی دیگر از ویژگی هایی که گوشی های آیفون دارند و سبب افزایش مصرف شارژ باتری می شود قابلیت موقعیت یاب و یا لوکیشن است. وقتی این قابلیت فعال باشد گوشی سعی می کند مدام موقعیت مکانی را پیدا کند و همین کار سبب افزایش شارژ مصرفی باتری می شود. واقعا بیشتر مواقع نیاز نیست که برنامه های گوشی شما به جی‌پی اس وصل باشند و به موقعیت‌ مکانی دسترسی داشته باشند.غیرفعال کردن این قابلیت عمر باتری را به طرز عحیبی افزایش می دهد.

روش های دیگر

یکی از روش های دیگر کاهش نور پس زمینه گوشی آیفون می باشد.  شدت نور در گوشی های آیفون ارتباط مستقیم با میزان مصرف شارژ باتری می باشد. هر چقدر میزان نور صفحه موبایل بیشتر باشد طبیعی‌است که عمر باتری کاهش می‌یابد و شارژ بیشتری مصرف می‌شود. زیرا انرژی بیشتری برای تامین نور صفحه نمایش لازم است‌. همچنین بهتر است تا حد امکان قابلیت Auto Brightness را غیر فعال کنید زیرا این قابلیت دائما منجر به تغییر شدت نور صفحه  می شود.

به منظور غیر فعالسازی این گزینه کافیست وارد قسمت Settings شوید و گزینه General و سپس Accessibility را انتخاب کنید. سپس گزینه Display Accommodations را انتخاب نمایید و نهایتا گزینه Auto-Brightness را غیر فعال کنید. روش بعدی خاموش کردن وای فای و موبایل دیتا می باشد. اگر از این دو استفاده نمی کنید دلیلی برا روشن گذاشتن آن نیز وجود ندارد. این دو به طور زیادی عمر باتری را کاهش می دهند و از شارژ آن مصرف می کنند. پس اگر از این دو استفاده نمی کنید بهترین کار خاموش کردن آن می باشد.

سخن پایانی در رابطه با عمر باتری

در بالا چند روش در رابطه با افزایش عمر باتری موبایل آیفون گفته شد. به علت قیمت بالای این وسیله و همچنین کاربردی بودن آن، باید تا جای ممکن از این وسیله مراقبت کرد.

عمر باتری

عمر باتری

با انجام چند روش پیش پا افتاده ولی کاربردی می‌توانید از خالی‌شدن باتری گوشی خود و کاهش عمر آن جلوگیری‌نمایید. امروزه گوشی های موبایل دوست و همراه همیشگی ما هستند که تا حدود زیادی زندگی را برای ما آسان تر کرده اند. پس باید تا جای ممکن از این وسایل با ارزش حفاظت و مراقبت کرد. برای اطلاع از آخرین اخبار مربوطه می‌توانید صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *