آموزش, قطعات کامپیوتر

آیا می شود از مانیتور کامپیوتر به جای تلویزیون استفاده کرد؟

monitor tv

استفاده از مانیتور کامپیوتر بجای تلویزیون ممکن است یا غیر ممکن؟

آیا امکان مانیتور کامپیوتر بجای تلویزیون ممکن است؟ این سوالی است که ذهن درصد زیادی از افراد را به خود مشغول کرده است. پاسخ به این پرسش متداول مثبت است. باید بدانید که امکان استفاده از مانیتور به جای تلویزیون وجود دارد. بله، شما می توانید تنها با به کار بستن روش هایی، از مانیتور کامپیوتر خود به جای تلویزیون استفاده کنید. اما این عملیات چطور انجام می شود؟ در ادامه محتوا ما را همراهی نمایید تا شما را با روش های تبدیل مانیتور به تلویزیون آشنا کنیم. همچنین نکات کلیدی این نوع اتصال و مزیت های استفاده از آن را نیز برای شما به طور کامل شرح می دهیم.

راه اول برای تبدیل مانیتور به تلویزیون

راه اول برای مانیتور کامپیوتر به جای تلویزیون، استفاده از گیرنده های دیجیتال مخصوص مانیتور است. این روش به عنوان ساده ترین روش برای تبدیل کردن مانیتور به تلویزیون نیز شناخته می شود. در این روش تنها کافی است یک گیرنده دیجیتال مخصوص مانیتور تهیه کنید و آن را به مانیتور متصل کنید. این گیرنده ها، دقیقا مشابه گیرنده های دیجیتال تلویزیونی کار می کنند. تنها تفاوت این دو نوع گیرنده، خروجی آنها می باشد. خروجی گیرنده های تلویزیونی معمولا AV یا HDMI می باشد. اما خروجی گیرنده های دیجیتال مانیتوری معمولا VGA است. از مزایای استفاده از این روش می توان به سهولت نصب و راه اندازی دستگاه، عدم نیاز به اطلاعات خاص و… اشاره کرد. به علاوه این دستگاه ها در بازار به راحتی قابل دسترسی هستند.

تبدیل مانیتور به تلویزیون

تبدیل مانیتور به تلویزیون

 باید دقت داشته باشید که در برخی موارد می توان برای مانیتور کامپیوتر به جای تلویزیون به صورت مستقیم از گیرنده های تلویزیونی نیز استفاده کرد. البته استفاده از این روش شامل یک شرط اساسی و مهم می باشد. برای اتصال مستقیم و بدون واسطه گیرنده دیجیتال تلویزیون به مانیتور خود، باید حتما خروجی مانیتور شما از نوع HDMI باشد. در غیر این صورت امکان استفاده از این روش را نخواهید داشت و باید نسبت به خرید گیرنده دیجیتال مانیتور اقدام کنید. البته می توانید روش های دیگری را نیز امتحان کنید که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

راه های دیگر تبدیل کردن مانیتور به تلویزیون

به هر حال اگر به هر دلیلی نتوانستید به گیرنده های دیجیتال مخصوص مانیتور دسترسی پیدا کنید، می توانید از راه های دیگری برای مانیتور کامپیوتر بجای تلویزیون استفاده کنید. یکی از این راه ها استفاده از گیرنده های دیجیتال تلوزیون است. البته برای استفاده از این گیرنده ها نیاز به یک مبدل نیز دارید. برای انتخاب مبدل مناسب باید به خروجی مانیتور خود دقت کنید. در واقع مبدل شما باید با خروجی مانیتور متناسب باشد. از مزایای استفاده از این روش می توان به هزینه مناسب آن اشاره کرد. چرا که دستگاه گیرنده دیجیتال تلویزیون معمولا در هر خانه ای موجود است و نیاز به صرف هزینه برای خرید یک دستگاه جدید ندارید. تنها کافی است برای خرید مبدل هزینه هایی پرداخت نمایید. به علاوه کار با چنین گیرنده هایی قطعا برای شما آسان است و برای نصب و راه اندازی نیازی به پرداخت هزینه نیست. به علاوه برای نصب و راه اندازی در  این روش، نیاز به آنتن کشی مجدد نخواهید داشت.

یک راه دیگر برای مانیتور کامپیوتر بجای تلویزیون، استفاده از تبدیل مانیتور به تلویزیون است. این تبدیل ها به طور مستقیم و بدون کیس کار می کنند. این مبدل ها با نام tv box نیز شناخته می شوند. شما با استفاده از این سیم های رابط می توانید به راحتی و بدون دردسر ماهواره، دوربین، تلویزیون و… را به مانیتور متصل کنید.

نکات ضروری در استفاده از مانیتور کامپیوتر بجای تلویزیون

هنگام انجام عملیات مانیتور کامپیوتر بجای تلویزیون از طریق روش های مختلف، باید نکاتی را در نظر بگیرید. اولین نکته دقت به تنظیمات سیستم است. برای داشتن یک تنظیمات تصویری و صوتی مناسب، بهتر است حتما از دفترچه راهنمای مانیتور یا ستاپ باکس کمک بگیرید. در این صورت صدا و تصویر در بهترین کیفیت اجرا خواهد شد. همچنین شما می توانید به جای گیرنده دیجیتال از کارت آنتن مناسب استفاده نمایید. البته نصب کارت آنتن تقریبا سخت است و حتما به تکنسین فنی نیاز دارد. در صورت عدم نصب صحیح کارت آنتن، ممکن است مانیتور شما در پخش تصویر دچار اختلال شود. در هر صورت اگر روند پخش تصویر یا صدا در مانیتور شما با مشکل مواجه شد، می توانید از تجربه افراد فنی در این زمینه استفاده کنید.

از مزیت های استفاده از مانیتور به جای تلویزیون می توان به دسترسی به امکانات پیشرفته اشاره کرد. برای مثال شما با این کار می توانید برنامه های مورد علاقه تلویزیونی خود را ضبط کنید. به علاوه تبدیل کردن مانیتور به تلویزیون در محیط های کاری، خوابگاه های دانشجویی و… تا حد زیادی از صرف هزینه های اضافی جلوگیری خواهد کرد. امید است با خواندن این محتوا، اطلاعات شما در زمینه مانیتور کامپیوتر بجای تلویزیون افزایش پیدا کرده باشد.

مانیتور به جای تلویزیون

مانیتور به جای تلویزیون

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *