آموزش, قطعات کامپیوتر

نحوه اتصال مانیتور به کامپیوتر یا لپ تاپ

نحوه اتصال مانیتور به کامپیوتر یا لپ تاپ
0
نفر
بازدید

تکنولوژی عجین شده با زندگی انسان ها

لپ تاپ ها و کامپیوتر ها امروزه نقش اساسی در زندگی‌مردم دارند. کم تر کسی را می توان پیدا کرد که با این وسایل سروکار نداشته باشد. در دنیای امروز بیشتر زندگی ها پیش به سوی دیجیتالی شدن می رود. تکنولوژی جای خود را در زندگی انسان ها باز کرده است. می توان گفت دیگر زندگی بدون تکنولوژی و دنیای مجازی برای انسان ها معنایی ندارد.

کامپیوتر و لپ تاپ از آن دسته وسایلی هستند که‌در هر خانه‌ای یافت می‌شوند و افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند. اگر شما نیز از آن دست افرادی هستید که از این وسایل زیاد استفاده می‌کنید پس باید تا حدودی با تنظیمات نرم افزاری و سخت افزاری آن نیز آشنا باشید. به این طریق اگر با مشکلی روبرو شدید و یا نیازی به انجام یک سری تغییرات داشتید می توانید به راحتی مشکل خود را برطرف سازید.

نحوه اتصال مانیتور به کامپیوتر یا لپ تاپ از آن دست‌مواردی می‌باشد که‌هر کاربر باید آن را بداند و بتواند در صورت‌لزوم انجام‌دهد. در ادامه می خواهیم یک روش عالی برای اتصال صفحه نمایش به کامپیوتر را آموزش دهیم.

روش اتصال مانیتور به کامپیوتر

مانیتور یا صفحه نمایش وسیله ای می‌باشد که تمام اتفاقات داخل کامپیوتر و لپ تاپ را نشان می دهد. این‌وسیله بسیار حیاتی‌و ضروری‌است و می‌توان گفت بدون آن عملا از کامپیوتر و لپ تاپ‌ نمی توان استفاده کرد.

شاید فکر کنید اتصال این وسیله به کامپیوتر کاری راحت و بی دردسر است، باید گفت تا حدودی همینطور است ولی یک سری نکات مهم و پیچیده دارد که باید حین کار به آنها توجه کرد.

شما برای اتصال این وسیله به کامپیوتر به ۳ چیز نیاز دارید: ۱- مانیتور، ۲- آداپتور یا کابل برق، ۳- کابل تصویر مانیتور. مدل هایی از صفحه نمایش وجود دارد که آداپتور شان درون بدنه آن ها می باشد، و فقط با یک کابل به برق متصل می شود.

بعد از نصب مانیتور به کامپیوتر باید سیگنال و تصویر را به مانیتور خود ارسال کنید تا تصاویر کامپیوتر بر روی مانیتور نشان داده شود. معمولا همراه با خود صفحه نمایش یک کابل اتصال نیز ارائه می شود. این کابل می تواند به صفحه نمایش و کامپیوتر متصل شود. بعد از این که کابل تصویر را متصل کردید، خروجی در صفحه نمایش نشان داده می شود و شما می‌توانید با صفحه نمایش خودتان کار کنید.

نحوه اتصال مانیتور به کامپیوتر یا لپ تاپ

مشکلات اتصال مانیتور به لپ تاپ

یکی از مشکلات مرسومی‌ که ممکن است در زمان اتصال مانیتور به کامپیوتر با آن روبرو شوید، متصل نشدن آن به کامپیوتر با کابل موجود می باشد. شما می توانید این دستگاه را با پورت های مختلفی به کامپیوتر و لپ تاپ متصل کنید.

در بازار ۵ پورت برای اتصال این دستگاه به کامپیوتر وجود دارد.

VGA, DVI, HDMI, Displayport ,Type-C

اسامی‌بالا نام ۵ پورت مرسوم و متداول در بازار می‌باشند که‌مورد استفاده قرار می‌گیرند و اکثر افراد با آنها آشنایی‌دارند.

مواقعی‌که قصد خرید صفحه‌نمایش  را دارید باید یکی‌از پورت‌های بالا بر روی مانیتور و کامپیوتر شما وجود داشته باشد. لپ تاپ‌ها چون طراحی بدنه باریکی دارند، تنها دارای پورت‌های VGA، HDMI و Type-C هستند.

البته لپ‌تاپ‌های امروزی تمام پورت‌ها را برروی خود ندارند، لپ‌تاپ‌های جدید برای‌اتصال به صفحه‌نمایش  تنها پورت HDMI را دارا می‌باشند.

اتصال نرم افزاری

شما وقتی مانیتوری را به لپ‌تاپ متصل می‌کنید، می‌توانید به صورت همزمان تمام اتفاقات رخ‌داده را در نمایشگر مشاهده‌کنید. تنظیماتی که به صورت پیش فرض در  لپ‌تاپ ها وجود دارد به صورت  فعالسازی حالت Duplicate است. این حالت سبب میشود هر چیزی‌که در صفحه نمایش لپ تاپ نشان داده می‌شود همزمان در مانیتور هم نشان داده‌شود.

اگر‌می خواهید این مورد را تغییر دهید باید دکمه ویندوز و دکمه P را همزمان فشار دهید. بعد از انجام این کار یک صفحه تنظیمات چند مانیتوری روی لپ تاپ به نمایش در می آید. که می‌توانید با استفاده از آن نمایشگر لپ تاپ را غیر فعال نمایید.

نحوه اتصال مانیتور به کامپیوتر یا لپ تاپ

سخن پایانی

در دنیای جدید به خاطر ورود تکنولوژی می توان‌گفت مدل زندگی ها نیز تغییر پیدا کرده است. پس در نتیجه تا جایی که می شود باید با این تکنولوژی آشنا شد و بتوان از آن استفاده کرد.

نحوه اتصال مانیتور به کامپیوتر یا لپ تاپ از آن دست مواردی می‌باشد که ممکن‌است نیاز هر فردی شود. پس‌ چه‌بهتر که با کمی زمان گذاشتن‌و تمرین آن‌را فرا بگیریم و بتوانیم از پس رفع نیازهای خود بربیاییم.

تکنولوژی زندگی را برای انسان ها تا حدود زیادی راحت کرده است، چه بهتر که از این مزیت به طرز درست و صحیح استفاده نماییم تا بتوانیم زندگی راحت تر را برای خود فراهم کنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *