آموزش, اندروید و ios

نحوه محاسبه قیمت گوشی دست دوم

قیمت گوشی دست دوم

 

گوشی دست دوم وسیله ای پرطرفدار

همان‌طور که در جریان هستید، قیمت گوشی دست دوم یا نو رابطه مستقیمی با قیمت دلار و ارز دارد. اگر ارز و دلار بالا برود قیمت موبایل دست دوم و نو نیز افزایش پیدا می‌کند. با افزایش قیمت دلار قیمت گوشی نیز بسیار افزایش پیدا کرده است و گوشی هایی که قیمت چند صد هزار تومانی داشته اند اکنون بالای چند میلیون قیمت دارند و با این قیمت های بالا خرید و فروش می شوند. با افزایش قیمت دلار گرانی نیز در تمام موارد سر به فلک گذاشته است. این وضعیت گرانی برای همه اقلام مثل موبایل نیز رقم خورده است. موبایل وسیله ای بسیار پرکاربرد می باشد و تقریبا اکثر افراد جامعه خواستار خرید آن هستند و از آن استفاده می کنند. به علت قیمت زیاد این وسیله مردم بیشتر رو به خرید گوشی دست دوم آورده اند.

مخصوصا گوشی اپل که قیمت نو آن بسیار بالا می باشد و کمتر کسی توانایی خرید آن را دارد. به همین علت بازار گوشی کارکرده رونق بسیار زیادی گرفته است.  با رونق گرفتن بازار گوشی کارکرده یک مشکل اساسی پیش می آید و آن قیمت گوشی است. می توان گفت هیچ معیاری برای تشخیص و مشخص کردن قیمت گوشی دست دوم وجود ندارد. قیمت موبایل دست دوم به عوامل خیلی زیادی وابسته است و نمی شود یک معیار مشخصی برای آن در نظر گرفت. در ادامه به عواملی که تعیین کننده قیمت گوشی دست دوم می باشد می پردازیم، تا اگر شما قصد خرید داشته باشید بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

گوشی دست دوم

گوشی دست دوم

محاسبه قیمت گوشی دست دوم

یک سری عوامل تعیین کننده قیمت گوشی کارکرده می باشد که در ادامه آنها را بر می شماریم. قیمت دلار یکی از آن عوامل می باشد. اکثر موبایل ها وارداتی هستند و رابطه مستقیمی با قیمت دلار و ارز دارند. شما در خرید گوشی دست دوم باید به حباب قیمتی آن توجه کنید. به علت نوساناتی که در بازار ارز وجود دارد ممکن است قیمت موبایل از قیمت واقعی اش هم بالاتر باشد.  پس بهتر است زمانی گوشی دست دوم خریداری کنید که بازار ارز به ثبات و آرامش رسیده باشد. قیمت نو گوشی از عوامل بعدی می باشد. ابتدا شما باید قیمت روز موبایل را بررسی کنید. قیمت گوشی دست دوم را نمی توان بر اساس یک فرمول خاصی مشخص کرد . بلکه این قیمت توافقی می باشد.

در ابتدا باید موبایل را دید و بعد از آن قیمت گذاری انجام داد. اما ممکن است اگر گوشی کارکرده مشکل خاصی نداشته باشد و باز نشده باشد، بتوان گفت ۱۰ تا ۴۰ درصد پایین تر از قیمت اصلی نو آن موبایل می باشد. در خرید گوشی دست دوم باید به عمر آن نیز توجه ویژه ای کنید. اگر گوشی عمر بالایی داشته باشد ارزش خرید ندارد و مطمئنا به زودی خراب می شود. هرچه قدر گوشی که قصد خرید دارید سالم تر باشد ارزش خرید آن نیز بالاتر می رود. حتما هنگام تست کردن گوشی باید از سالم بودن باتری آن اطمینان حاصل کنید. صفحه نمایش و بدنه گوشی باید سالم و بدون خوردگی و شکستگی باشد.  گوشی که حین کار کردن هنگ می کند ارزش خرید ندارد. حتما به یاد داشته باشید دوربین و کیفیت فیلم برداری وعکس برداری را نیز بررسی کنید.

عوامل مهم بعدی 

همراه داشتن وسایل جانبی گوشی دست دوم یک مزیت به حساب می آید. وسایلی مثل هندزفری، جعبه، شارژر در تعیین قیمت گوشی دست دوم بسیار تاثیرگذار می باشد. نداشتن خط و خش نیز عامل مهم بعدی می باشد. خط و خش سبب می شود گوشی تا حد زیادی افت قیمت داشته باشد. در خرید این نوع گوشی ها حتما خوردگی و خط و خش بر روی اجزای کلی و ظاهری گوشی را بررسی نمایید.

گوشی دست دوم

گوشی دست دوم

سخن پایانی

در واقع برای خرید این نوع گوشی ها نمی توان از یک فرمول یا درصد خاصی پی روی کرد. این امر بسیار توافقی و وابسته به سلامت گوشی می باشد. قبل از خرید گوشی دست دوم حتما آن را به یک کارشناس نشان دهید تا تمام موارد را بررسی نماید. به این ترتیب می توانید انتخابی درست و هوشمندانه داشته باشید.

گاها پیش آمده گوشی از نظر ظاهری کاملا سالم است ولی در داخل با مشکلات زیادی درگیر می باشد. ممکن است بعد از خرید شما را درگیر کند و یا دیگر روشن نشود. پس در خرید این مدل گوشی ابتدا به کیفیت آن توجه نمایید. قیمت گوشی دست دوم توافقی  است و بین شخص فروشنده و خریدار مشخص می شود و نسبت به قیمت اصلی گوشی نو افزایش یا کاهش پیدا می کند. می توان گفت با خرید این نوع گوشی می توانید با قیمتی پایین تر به خواست و دلخواه خود برسید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *