راهنمای خرید

هر آنچه که باید پیش از خرید مانیتور بدانید

monitor & tv

خرید مانیتور باید هوشمندانه صورت گیرد. شما باید پیش از خرید یک مانیتور خوب، ویژگی ها و نکاتی را مد نظر قرار دهید. از آنجایی که مانیتور یکی از تجهیزات گران قیمت کامپیوتر شناخته می شود، هنگام خرید آن باید دقت ویژه ای داشته باشید. در غیر این صورت، پول شما صرف خرید محصولی بی کیفیت و ناکارآمد خواهد شد. در این محتوا به بیان توضیحاتی در مورد خرید صفحه نمایش می پردازیم. پس تا انتهای محتوای پیش رو با ما همراه باشید.

رزولوشن از عوامل موثر در خرید مانیتور

یکی از مهم ترین نکاتی که حین خرید مانیتور باید به آن دقت کنید، رزولوشن صفحه نمایش است. رزولوشن در لغت به معنای وضوح است. تقریبا تمامی مانیتورهای جدید از کیفیت تصویر بسیار خوبی برخوردارند. رزولوشن تصویر تا حد زیادی به کارت گرافیک بستگی دارد. رزولوشن مانیتور بر اساس تعداد پیکسل های صفحه نمایش تعیین می شود. رزولوشن ها انواع مختلفی دارند. اگر به دنبال مانیتورهایی با رزولوشن تصویر خوب هستید، می توانید انواع فول اچ دی، اولترا اچ دی و کواد اچ دی را خریداری نمایید. این مانیتورها برای بازی و گیم نیز بسیار مناسب هستند.

دقت به اندازه صفحه هنگام خرید مانیتور

یکی دیگر از نکاتی که حین خرید مانیتور باید آن را مورد نظر قرار دهید، دقت به ابعاد و اندازه صفحه است. مانیتورها در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند. اما کدام سایز مانیتور برای کار شما مناسب است؟ اندازه و ابعاد صفحه نمایش، به نوع استفاده شما از مانیتور بستگی دارد. اگر به دنبال انجام کارهای گرافیکی پیشرفته و یا اجرای بازی های با کیفیت روی مانیتور خود هستید، بهتر است سایزهای 24 اینچ به بالا را برای کار خود انتخاب کنید. در این صورت لذت بیشتری از کار خود خواهید برد. همچنین اگر قصد تهیه مانیتور برای خرید دوربین مداربسته خود دارید، سایز 19، 22 و 24 با توجه به تعداد دوربین های شما مناسب می باشد.

اگر قصد دارید از مانیتور برای مشاهده فوتبال، فیلم های سینمایی، انیمیشن و سریال استفاده کنید، بهتر است به خرید مانیتور 50 اینچ فکر کنید. البته مانیتورهای قدیمی در ابعاد کوچکتری تولید می شدند. اما مانیتورهای جدید، قابلیت تولید در سایزهای بزرگ را نیز دارند.

تفاوت مانیتور LED و LCD

این روزها بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای خرید مانیتور قدیمی، مانیتورهای جدید را خریداری کنند. مانیتورهای جدید در دو نوع LED و LCD در بازار به فروش می رسند. در نمایشگرهای ال سی دی، یک مایع بین دو لایه از شیشه قرار داده می شود. نور به این مایع می تابد و باعث نمایش تصویر روی مانیتور خواهد شد. ال ای دی، جدیدترین نوع مانیتور در حال حاضر شناخته می شود. مانیتورهای ال ای دی برای نمایش تصویر روی صفحه از دیودهای نورانی استفاده می کنند. این دیودها وظیفه انعکاس دادن نور را به عهده دارند.

دقت به نرخ تازه سازی تصویر هنگام خرید مانیتور

دقت به نرخ تازه سازی تصویر یا همان رفرش ریت در هنگام خرید مانیتور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. رفرش ریت بر مبنای هرتز اندازه گیری می شود و نشان می دهد که تصاویر با چه میزان سرعتی روی صفحه نمایشگر به روز رسانی می شوند. مقدار متوسط رفرش ریت برای برای اکثر مانیتورها حدود 60 هرتز پیش بینی شده است. اما برخی از مانیتورها نیز از رفرش ریت بالاتری برخوردار هستند. اگر دنبال نمایشگرهایی با رفرش ریت خوب هستید، بهتر است از انواع 144 یا 240 هرتزی خریداری نمایید.

انواع مانیتور

انواع مانیتور

اتصالات مانیتور گیمینگ

اگر قصد خرید مانیتور گیمینگ دارید، باید به نکات خاصی دقت کنید. برای خرید این نوع مانیتور ابتدا باید به کارت گرافیک دستگاه دقت کنید. این مسئله باعث افزایش رزولوشن صفحه نمایش خواهد شد. همچنین باید ابعاد مانیتور را به گونه ای انتخاب کنید که برای اجرای بازی مناسب باشد. وجود دو پنل TN و ITS در مانیتورهای گیمینگ از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. همچنین مانیتور شما باید از رفرش ریت و آداپتیو بسیار خوبی برخوردار باشد تا بازی ها در کیفیت بالاتری اجرا شوند.

از چه برندی مانیتور گیمینگ تهیه کنیم؟

برای خرید مانیتور گیمینگ، برندهای مختلفی در بازار قابل مشاهده هستند. اما کدام برند می تواند نیاز ما را به طور کامل برطرف کند. خوشبختانه مجموعه آونگ، یکی از بهترین مجموعه های فروش مانیتور گیمینگ به شمار می رود. در ادامه برخی از محصولات این مجموعه که از کیفیت ویژه ای برخوردار هستند را به شما معرفی می کنیم.

اگر به دنبال خرید یک مانیتور گیمینگ حرفه ای هستید، بهتر است از مانیتور سام مدل S22RF625 سایز 22 اینچ دیدن فرمایید. این مانیتور از بهترین صفحه نمایش های مناسب گیمینگ به شمار می رود. اگر به دنبال یک مانیتور گیمینگ فوق العاده با رزولوشن بالا و سایز صفحه مناسب هستید نیز می توانید مانیتور ایسوس مدل VG248QG سایز 24 اینچ را خریداری نمایید. برای بررسی دیگر نمونه های با کیفیت می توانید به سایت مجموعه آونگ مراجعه کنید. این فروشگاه اینترنتی محصولات اصل و اورجینال را با ضمانتی مناسب در اختیار شما قرار می دهد. پس می توانید با خیال راحت، محصول مورد نظر خود را این مجموعه خریداری نمایید.

خرید نمایشگر

خرید نمایشگر

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *